Cuma, Kasım 04, 2005

Versiyon Yönetim Sistemi Olarak SVN Kurulum ve Kullanımı

Açık kod camiasında en çok tercih edilen versiyon yönetim sistemleri (VYS) Concurrent Versions System(CVS) ve Subversion(SVN)'dir.
VYS'leri sadece programların kaynak kodlarını yönetmek için değil ihtiyaçlarımıza ve hayal gücümüze bağlı olarak farklı birçok yerde kullanabiliriz. Mesela geçen günlerde okuduğum makalede bir GNU/Linux sistemde home dizininin nasıl başarıyla yıllardır CVS/SVN'de tutulduğu anlatılıyordu.

Bende uzun zamandır projelerimi CVS'den SVN'e geçirmeyi planlıyordum, cesaretimi topladım ve tatilden de istifade ederek projelerin hepsini SVN'e geçirdim.

Bu işlem sırasında yaptıklarımı, karşılaştığım sorunları ve çözümlerini sizlerle paylaşmak istedim. (İşlemleri SUSE ve Debian üzerinde ayrı ayrı geçekleştirdim)
Bu döküman hiç VYS kullanmamış için arkadaşlar için bir giriş ve CVS'den SVN'e geçmek isteyen arkadaşlar için ise bir referans olabilir.



Dökümana burdan ulaşabilirsiniz.



Herkese iyi çalışmalar.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

link çalısmıyor :(

Emre Saglam dedi ki...

http://youtube.com/watch?v=4XpnKHJAok8
Başında Linus'un SVN, CVS hakkındaki düşüncelerini bir dinlemeni tavsiye ederim ;)

Murat Hazer dedi ki...

haklısın SVN'nin bazı sıkıntıları var fakat bence projelerin %95'i için yeterli, tabii ki linus gibi kernel'i manage etmiyorsanız;)...sourgeforge, google code vs. büyük açık kaynak kod host eden firmalar hala SVN kullanıyorlar ve bence de GIT'e geçmeden önce düşüneceklerdir....

Adsız dedi ki...

Daha önce Linus'un sunumunu buraya yazdım , ancak sonra neden bilmem göndermeden vazgeçtim. Sanırım izlememiş birinden duymuş olsam Linus'un gerçekten bunların işe yaramaz olduğunu söylediğine inanırdım. Ancak Linus'un sunumdaki sözlerinin sadece kendi kullanımındaki yetersizliklerini biraz da abartarak dinleyicinin dikkatini çekmek.

Zamanında Gnome'a ancak geri zakalılar kullanır dediği iddia edildiğinde ciddiye almıştım. Şimdi sanırım söylemek istediğini daha iyi anlıyorum.

Kısacası ortada bir saldırı yok, sadece biraz mizahi dikkat çekme yöntemi (bence).

ramaDan